lunes, 26 de agosto de 2013

PRIMER DIA A LA UNIVERSITAT


Ha arribat el dia. Les vacances s’han acabat per a mi. Torno a la rutina de la Universitat, però aquest cop tot és nou per a mi. Aquest matí m’he despertat a les 7:00h a l’hostal de Pori però no estava sola. Comparteixo l’espai amb una noia d’Holanda i una altra noia de Barcelona.
Avui he fet la meva primera classe. Aquestes sessions ens serviran per orientar-nos a tots els estudiants d’Erasmus en les nostres pràctiques. Ens presentaran a l’organització, ens explicaran el funcionament dels hospitals, l’administració, i aprendrem finès, entre altres coses. Després d’aquesta setmana, ja començaré les meves pràctiques, però no a Pori, sinó en una altra ciutat, Rauma (està a uns 45 km).

Primer de tot em fet les presentacions entre els estudiants. Som gairebé vint persones i de moltes nacionalitats. Bèlgica, França, Malta, Irlanda, Anglaterra, República Txeca, i Espanya.

Hem fet la parada a les 11:30h. A Finlàndia és l’hora de dinar, així que hem anat a la cantina, on hem tingut l’oportunitat de coneix-se’ns una mica més entre nosaltres. La veritat és que tothom té ganes de fer plans. Avui mateix ja estàvem ideant sortides per aquesta setmana. Demà, per exemple, potser anem a una piscina coberta (per la gent d’intercanvi demà és gratis!). També ens han convidat a anar a la seva residència... Perquè tothom està en una residència menys nosaltres tres. 
L'hostal on estic ara és molt atapait. I si us he de ser sincera, tinc ganes de tenir el meu propi espai, poder desfer bé la maleta, penjar algunes postals a les parets de l’habitació... Vull instal·lar-me bé d'una vegada. Així em sentiré realment "com a casa".

Bé, per avui crec que ja hi ha suficient. Em noto el cervell cansat. És un esforç comunicar-se tot el dia en anglès, i ara a sobre també en finès!.

Va, us deixaré amb una frase en suomi que puc escriure gràcies al que he après avui (he consultat xuleta jejejej)

“Hyvää päivää! Minä olen Júlia. Minä olen opiskelija. Opiskelen hoitotyö. Olen espanjalainen. Puhun espanjaa, catalaniaa ja englntia. En puhu suomea. Minä olen yhdeksäntoista vuotta vanha. Mikä sinun nimi on?.”

Curiositat: M’agradaria compartir amb vosaltres unes dades que he recollit avui a classe que són molt interessants i segur que us faran reflexionar:

“La Universitat és gratis per a tots els estudiants. Però a més a més, l’estat dóna 450€ a cada estudiant cada mes. La despesa de l’estat és de trenta-quatre milions cada any.” Impressionant, no trobeu?

2 comentarios:

  1. Caram! no em faig a la idea ni de com es pronuncia però bé he entès que és una bona presentació! Que fàcil que es avui en dia cercar un traductor…
    M’encanta la curiositat del dia! no em cansaré de dir-ho! Ara bé aquest cop no has escoltat res? ens has deixat sense la cançó! Potser m’equivoco però no semblen triades a l’atzar. Volem el detallet de les cançons! Penso que així ens podem fer una idea més encertada de com t’ha anat el dia! Petons

    ResponderEliminar
  2. Hola Héctor! Gràcies pel comentari :) Després d'una setmana fent les classes de finès això de dalt ja sembla una broma jajaja
    Continuaré amb els detalls de la cançó i si trobo una curiositat també! Un petó molt gran!!

    ResponderEliminar