sábado, 24 de agosto de 2013

UN BITLLET PER A REPOSAARI, SISPLAU

Havia sortit de casa amb la intenció d'anar a l’estació de tren a fer-me el carnet d’estudiant pel transport (sí, aquí determinats trajectes et surten al 50% per ser estudiant). De camí, però, em vaig topar amb l’oficina d’informació. Vaig aprofitar i vaig preguntar com anar fins a Reposaari, una illa petita de la qual havia llegit algunes coses i em feia gràcia visitar-la aquest cap de setmana. Tot i això, contra el meu pronòstic, la dona de l’oficina de turisme em va dir (en anglès): "Al cap de setmana no hi ha busos per anar a Reposaari, però si t'interessa en 20 minuts en surt un”. I apa, ja em teniu tornant a l’hostal per agafar quatre coses i corrents cap a l’estació de busos!
Al cap d’una hora vaig arribar al meu destí. M'havia agafat gana (eren les 12h, ja m’estic acostumant al nou horari eh). Vaig trobar una caseta on feien pizzes, i em va anar bé omplir la panxa abans d’anar a visitar Reposaari. Aquesta és la meva senyora pizza:

No feu cas del diari, ja estava sobre la taula. Sembla molt d’intel·lectual fer veure que entenc alguna cosa en finès, però no és el cas.
El primer que vaig fer en sortir d'aquell local va ser anar a buscar un mapa per orientar-me.

 

El meu viatget es pot dividir en dues parts.
La primera, la visita al poble i al port (marcat com a número 1 en el mapa)
Reposaari havia estat un punt culminant en l'exportació de Finlàndia a finals del 1800. Però avui en dia es limita a ser una illa fotogènica, amb un port petit de vaixells, amb indústries relacionades amb la pesca, i una zona ple d'aerogeneradors (14 en concret) creadors d'energia eòlica.
Aquestes són algunes fotografies d'aquesta part:


Fixeu-vos amb els núvols, quina passada! Sembla que reposin sobre una capa transparent.
La segona part està centrada en l'altre banda de Reposaari (marcat com a número 2 en el mapa)
Em va agradar molt més que l'altre. Vaig recòrrer el camí "Linnakepuisto" (marcat en verd al mapa). 



 Per on se'm va creuar per davant un conill.


  I vaig veure una imatge molt espectacular. Ni més ni menys que cignes al mar.

 

(Vaig estar tot el viatge de tornada pensant com podia ser que hi haguèssin cignes al mar -els vaig veure a la X del mapa-. A més, no mentiré, havia provat l'aigua i era dolça. No em quadrava res. Després de buscar per internet vaig trobar la certesa que buscava. L'aigua del golf de Bòtnia és de poca salinitat, i per tant hi poden viure especies d'aigua dolça).

Em va agradar tant el paisatge que vaig voler fer-me una autofotografia. No en sóc una fanàtica, però no és fàcil capturar-se quan s'està sol.


I ja per últim, SORPRESA, em vaig trobar unes trinxeres allà en mig. Aquell caminet no deixava de sorprendre'm. Estava ple de panells informatius, però malauradament tot estava en finès. Només em va quedar clar que s'havien construit en la Segona Guerra Mundial. Allò va ser una fortalesa en defensa dels soviètics.


Curiositat: Si vas en un restaurant a Finlàndia has de saber que si demanes aigua te l'ha portaran amb gas. Si el que vols és aigua mineral és tan fàcil com aixecar-se i servir-te'n tu mateix. Sempre disposen de gerres al costat d'una pica. Aquí, l'aigua mineral no es paga, és de tots/es. En els supermercats passa el mateix. No trobaràs aigua embotellada, totes les que hi ha són amb gas, de gustos inimaginables i refrescos.
Cançó del dia: "Quan tot s'enlaira". Txarango

4 comentarios:

  1. M'ha agradat el relat d'aquesta sortida. El poble em recorda Rauma; Velles cases de fusta policromada, alineades en un carrer sense trànsit. Un altre cop silenci i natura. Per cert, allò que es va creuar en el teu camí no era un conill sino una llebra. Es diferencien per tenir les potes del darrera més llargues i les olleres punxegudes amb la puntes tacades de negra. Ara bé, pel que fa a l'altre incognita, la dels cignes suran sobre el mar, he de confesar que m'has sorpres. Tens vocació de naturalista i en aquest país estic segur que faràs carrera

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Si, segurament tens raó respecte la llebre. Jo pensava que havia estat un "conillot". Ara, no sé si volies dir "orelles" o "ulleres", suposo que és el primer, perquè sinó el detall tant fashion me'l vaig perdre (és broma, ja saps com sóc jejej). M'agrada la natura, però prou feina tinc amb la infermeria i ara, a més a més, el blog! :-P

      Eliminar
  2. Molt xulo i interessant el blog Juls!!!! Ahir un "spoiler" i fidel seguidor del teu blog em va xivar el tema del pròxim post i estic impacient per llegir-lo, te pinta de ser molt interessant!!!
    Estic d'acord amb el teu pare, tens vocació de naturalista. jejeje
    Molts petons i abraçades caloroses des de Barcelona.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. jajajaja!! Gràcies guapa, que guay que et tingui intrigada. El penjaré aviat :-) Molts i molts petons que passen un golf, mar, i terres per arribar.

      Eliminar