martes, 24 de septiembre de 2013

CAP DE SETMANA A HÈLSINKI

El cap de setmana passat vaig ser a Hèlsinki.
Vam sortir ben d'hora contemplant aquesta llum per la finestra.


El dissabte ens va fer un dia magnífic. Vam veure l'església del silenci, la luterana i la ortodoxa (ja les havia vist el primer cop que havia anat a la ciutat i gairebé els feia de guia). Després vam anar al mercat on encara s'hi podien trobar fruites de la temporada.

Església luterana



















 
Un dels nois havia sentit a parlar d'un hotel des d'on l'últim pis podies veure una bona vista de Hèlsinki. L'"Hotel Torni". Ara, no em vaig sentir gens còmode quan vaig voler anar al lavabo.




Després vam passejar una estona i es notava que érem guiris.


Mentre caminàvem ens vam trobar amb una llibreria preciosa. La portaven dues noies joves, simpàtiques i amb moltes ganes. Ens van animar a entrar tot i que a mi no calia que em convencessin de res, ja feia estona que l'havia trepitjat i em queia la baba passejant per les diferents sales. Hi havia llibres de segona mà en diversos idiomes. Llibres dins de caixes, col·locats a prastatgeries, una sala per grups de lectura... Era un lloc on t'hi senties còmode.




A la nit un dels italians va proposar de fer ell la pasta, i qui li diu que no? Aquest és el resultat. Estava boníssim.

A la nit vam conèixer un grup de francesos que s'allotjaven al mateix hostal i vam sortir junts de festa en un local. Jo vaig beure una sidra que vaig comprar al supermercat (i em van demanar el DNI!). M'agrada molt la sidra que tenen aquí, fins i tot més que la cervesa.


L'endemà al matí vam anar caminant fins al parc de sibelius i allà vam fer un picnic.


A la tarda vam prendre un cafè al centre i vam tornar cap a Rauma. L'endemà ens tocava pràctiques a les 7:00h del matí...
Ara, vam tornar tal com havíem vingut, gaudint d'aquests magnífics paisatges.


Curiositat: Els majors consumidors de cafè de tot el món són els finesos.
Cançó: "Let there be love". Christina Aguilera

No hay comentarios:

Publicar un comentario