domingo, 8 de septiembre de 2013

ELS DIES QUE FA BON TEMPS


Quan hi ha dies així a Finlàndia s'han d'aprofitar. Durant aquest mes he pogut observar que el temps es va alternant. Un dia està tot gris i necessites vestir-te amb jaqueta i guans, i el següent et sorprèn despertar-te amb rajos de sol sobre la cara i una caloreta que et permet anar tan sols amb una samarreta de màniga llarga. El temps està indecís. 

Avui a la tarda hem quedat amb dues noies finlandeses. Com que els hi haviem comentat que ens encantaven les cases de Rauma van decidir portar-nos dins d'una. 
Aquestes fotografies són algunes parts de la casa d'una de les noies finlandeses, construida al 1700.


El menjador

La sala d'estar

El jardí




La mare de l'estudiant ens ha regalat bosses plenes de fruites dels seus arbres. Aquí les fruites són més petites que a Barcelona. La fruita del mig és una poma, que més aviat sembla una pometa. La de la dreta és una maduixa, que he d'admetre que m'agraden més que les que he menjat fins ara. La de l'esquerra atenció perquè és una pruna! I és tan gran com una cirera.


Després ens han portat a la torre de l'aigua, des d'on es pot veure tot Rauma.



Per últim hem anat al mar i hem vist una dona banyant-se. Us recordo que l'aigua NO està calenta.


Ah! Per si el finès no era prou difícil avui ens han explicat que hi ha molts dialectes i sovint els costa entendre's entre persones que són de diferents ciutats! Per tant desisteixo. He posat punt i final al meu objectiu d'aprendre un nivell elemental de finès. Em limitaré a aprendre quatre frases rellevants.

Per últim afegeixo que demà ja començo les meves pràctiques a l'hospital. El primer mes estaré a emergències. Em té molt intrigada. Tinc ganes de conèixer els meus companys/es i la dinàmica de l'hospital. I sobretot com m'ho faré per sobreviure en un hospital on més de la meitat de les persones només parlen finès. Serà divertit.

Curiositat: Els fruits secs van a preu d'or. Ahir em vaig escandalitzar en el supermercat. Una bosseta petita d'ametlles 2,50€. Tenia moltes ganes de menjar fruits secs així que la vaig comprar. Però les anous i els anacards... Ni una bossa baixa de 5€. Se m'ha acabat el super postre de yogurt amb anous, quina murga.
Cançó: Avui us deixaré una cançó finesa que aquí és un hit. L'escolto per tot arreu i tantes vegades al dia que potser m'acabo aprenent la lletra i tot. "Cheek". Timantit

4 comentarios:

  1. Molta sort per les pràctiques Júlia!!! i felicitats pel blog que m'encanta!!!! :)

    ResponderEliminar
  2. Hola guapa, me gusta mucho leer tu "diario" porque nos ayudas a conocer las costumbres de un país muy diferente. Te felicito por como te vas desenvolviendo en cada situación y disfruta al máximo de esta experiencia.
    Mucha suerte con las practicas, un beso.
    Ascen.

    ResponderEliminar
  3. Ascen! Quina il·lusió rebre un comentari teu. Moltíssimes gràcies, de veritat. Quan torni haurem de fer un bon sopar de dones i us ho explico tot :-)

    ResponderEliminar